Activiteiten

Met uitzondering van de zomermaanden (half juli – begin september) is er een wekelijkse clubavond op donderdagavond. Terugkerende activiteiten zijn:

Bespreking van foto’s van eigen leden

Je kunt heel veel leren van de opmerkingen die clubleden over elkaars werk maken. Sommige leden presenteren hun werk in de vorm van een afdruk (al dan niet in passe partout) andere leden presenteren hun werk digitaal via de beamer waarover de club beschikt.

Presentaties

• Af en toe nodigt de GFC een spreker uit om te komen vertellen over zijn of haar werk. Tijdens deze leerzame en inspirerende avonden gaat het vooral om het uitwisselen van ervaringen, tips en trucks en vooral ook het opdoen van nieuwe ideeën en technieken!
  • Ook wordt werk gepresenteerd dat de werkgroepen van de GFC maken tijdens hun excursies.

Deelname aan fotowedstrijden en tentoonstellingen

• Als fotograaf ben je altijd benieuwd naar de reacties van anderen. Een van de vormen om je kennis en kunde te toetsen, is deelname aan een fotowedstrijd. De GFC doet als club mee aan diverse wedstrijden die door de Fotobond worden georganiseerd. Daarnaast kunnen leden gezamenlijk of individueel deelnemen aan fotowedstrijden waarover zij door de GFC worden geïnformeerd.
  • Ook organiseert de GFC onderlinge fotowedstrijden, zoals de wedstrijd om de Jaarprijzen voor digitaal en afgedrukt werk. De foto’s van de winnaars van afgelopen jaren in de categorieën Afdruk en Digitaal staan hier.
  • Periodiek organiseert de GFC tentoonstellingen van werk van zijn leden.

Bondsmentor

Bij voldoende belangstelling wordt vanuit de GFC een mentor van de Fotobond uitgenodigd om leden tegen een redelijke vergoeding persoonlijk te begeleiden bij het verbeteren van hun fotografisch werk.

Techniek

Wil je meer dan alleen maar kiekjes maken op de automatische stand van de camera? Voor wie wil weten wat er schuilgaat achter termen als diafragma, sluitertijd, ISO-waarde, scherptediepte enz. is de Goudse Fotoclub de plek bij uitstek. Onze enthousiaste leden zijn graag bereid hun technische kennis met je te delen. Ook tijdens de presentaties van werk van leden of sprekers van buiten de vereniging is er altijd aandacht voor techniek en de vraag hoe het nóg beter/mooier kan.